Fly Away



home about linkies Sites instagram twitter follow


Writter


Just a regular muslimah who is striving to better herself in matters of Duniawi and Akhirah. Here, I post about everything I feel. This is the another perfect place where I can say what's on my mind.
Pardon my words. Do follow my blog.
Listen this

CBOX

⊰HOVER ME!⊱
Please do not spam my cbox. Please put your blog/fb/twitter link so I can visit you back.

FOLLOWERS


ARCHIEVE



CREDIT

© 2014 - Skins by Sarah Zull and basecode Mayra.
My Friends
Tuesday, 11 September 2012 | 3 Comments

Kawan kat kelas aku ramai but ada 5  orang kawan aku yang aku memang rapat lah.Kita orang ada geng sendiri tau. Ada yg cakap kite orang nie kumpulan gediks tapi kite orang x kisah .Geng aku ialah
 
  • Shafiqah Aqilah binti Amiruddin <Desa Melor> (aqilah or qilah)
  • Nur Alyatul Nisa binti Abdul Raidil <Desa Anggerik> (nisa)
  • Nabilah Atikah  binti Noredly Azmin <Kg.Dato' Harun> (nabilah or bilah)
  • Umi Kalsom binti Mohd Azhar  <Desa Melor> (umie)
  • Siti Nur Sarah binti Mohd Zulkifli <Desa Kiambang> (sarah)
  • Nur Iffah binti Yusob  <Desa Anggerik>  (iffah)
    Dulu ada lagi sorang tapi dia dah pindah ke Sungai Buloh nama dia Balqis Auni.Aku takut sangat kalau kawan aku yang lain akan tinggalkan aku seperti Balqis.Walaupun aku tahu yang kitorang akan berpisah jua tapi aku sangat berharap yang kite orang x akan b'pisah untuk selamanya.Sekarang pun ada tanda-tanda bahawa ada seorang lagi kawan kite orang yang akan tinggalkan kite orang.nama dier x bolehlah bagitau.Maybe dia dah ada kawan baru and dah boring kawan ngan kite orang.Aku b'harap kita akan b'sama forever and x der sape yg boleh halang kita untuk terus bersama kecuali dgn kehendak Yang Maha Kuasa.Amiin.

    عَنْ قَزَعَةَ قَالَ قَالَ لِى ابْنُ عُمَرَ هَلُمَّ أُوَدِّعْكَ كَمَا وَدَّعَنِى رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- أَسْتَوْدِعُ اللَّهَ دِينَكَ وَأَمَانَتَكَ وَخَوَاتِيمَ عَمَلِكَ

    Dari Qoza’ah, dia berkata: Ibnu Umar -radhiyallahu’anhuma- berkata kepadaku, “Kemarilah, akan kulepas kepergianmu sebagaimana ketika Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallammelepas kepergianku (yaitu dengan doa), ‘Astaudi’ullaha diinaka wa amaanataka wa khawaatima ‘amalik‘ (Aku titipkan kepada Allah pemeliharaan agamamu, amanatmu, dan akhir penutup amalmu).”

    (HR. Abu Dawud, Syaikh al-Albani berkata: Hadits ini sahih dengan banyak jalannya, sebagiannya disahihkan oleh at-Tirmidzi, Ibnu Hibban, al-Hakim, dan adz-Dzahabi. Lihat Shahih Sunan Abu Dawud [7/353] software Maktabah asy-Syamilah)

    Blogger Ika Billah said...

    amiiinnnn.....

     
    Blogger OnE_nIeZuKa said...

    hai...

    jemput ke my giveaway
    http://oneniezuka.blogspot.com/2012/09/giveaway-saya-mau-novel-dari-onenie.html

     
    Blogger nis said...

    aminnn.. Awak sama ngan saya. kawan PALING RAPAT saya pon pindah nama dia Hafizah.. Saya dah lama tak jumpa dia. No tel dia ada. tapi bila saya call, dia tak angkat. :(

     

    Post a Comment